Vanliga frågor
Vi har samlat de vanligaste frågorna här. Om du inte hittar svar på din fråga är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Leverans
Det kan ta upp till 3 arbetsdagar från det att du har beställt din vara tills du får en orderbekräftelse med en länk för att spåra din beställning.
Notera! Om du har beställt flera varor kan du få flera orderbekräftelser eftersom vissa varor skickas i separata paket och från olika butiker.
Det tar i genomsnitt 2-5 arbetsdagar från det att du gör en beställning tills att dina varor skickas från butikerna. Alla fraktbolag levererar inte paket på helger och helgdagar.
Notera! Har du beställt flera varor finns det möjlighet att de skickas i separata paket och från olika butiker. På så sätt kan de också riskera att dyka upp olika dagar.
Behöver du ytterligare hjälp?
Om du har ytterligare frågor kan du alltid kontakta vår kundtjänst
Det finns en möjlighet att du får ditt paket med olika fraktbolag, det kan vara DHL Express eller GLS. Du får alltid besked om vilket fraktbolag din beställning eller varor skickas med.
Leverans till Paketshop
Denna metod är gratis på alla beställningar över SEK 599. Om du har valt denna metod för leverans får du ett meddelande via sms och mail så snart paketet kan hämtas ut. Du behöver bara ta med dig paketnummer och bild-ID för att hämta det.
Leverans till privat- eller företagsadress
Denna metod kostar 39 SEK om din beställning är över 599 SEK. Metoden kostar 59 SEK om din beställning är under 599 SEK. Du kommer att få ett meddelande via SMS eller e-post så snart paketet är på väg till leverans.
Bottle Hero samarbetar med lokala butiker. Det innebär att om du har beställt flera varor på samma beställning så kommer det att vara möjligt att skicka dem i separata paket och från olika butiker.
Order
Vi beklagar att det fanns en eller flera produkter på din beställning som vi inte kunde leverera.
Eftersom du stödjer specialbutiker runt om i Europa, när du handlar på Bottle Hero, kan det ibland hända när en vara säljs i den fysiska butiken i samma ögonblick som du gjorde din beställning.
Om detta händer kommer du alltid att meddelas så snart som möjligt via e-post.
nej då! Vi beklagar att vi har levererat fel vara till dig.
Har du fått en annan vara än du beställt är du mycket välkommen att returnera varan. Då återbetalar vi dig för fel vara så snart som möjligt.
Du får ersättning för frakt vid retur av felaktigt skickade varor.
nej då! Det är såklart något som måste lösas så fort som möjligt!
Om du har beställt flera varor i samma beställning är det ganska vanligt att varorna skickas individuellt från olika butiker och levereras vid olika tidpunkter.
Se först till att du tar bilder på förpackningen du fick paketet i.
Vi kan behöva detta om vi behöver kontakta leveransföretaget.
- En bild på paketet från varje sida
- En bild där förpackningsetiketten på utsidan av förpackningen syns på förpackningen.
För att vara säker på att vi kan hjälpa dig att ta reda på vad som hänt är det viktigt att du sparar förpackningen tills ärendet är löst.
Kontakta sedan vår kundtjänst så snart som möjligt, det gör det lättare för oss att hjälpa dig att lösa det.
Vi kommer sedan att undersöka varför produkten inte fanns i ditt paket och hitta en lösning. Vi kommer förmodligen att se till att uppdatera dig så ofta som möjligt.
Då vi samarbetar med fysiska butiker kan det tyvärr hända att din vara säljs i den fysiska butiken samtidigt som du har lagt din beställning på Bottle Hero.
Om detta händer kommer du att få ett meddelande om detta via e-post och vi kommer givetvis inte att ta ut pengarna från ditt konto.
Produktfrågor
Eftersom vi är en plattform som består av fristående butiker vet vi tyvärr inte när eller om en viss produkt kommer tillbaka i lager.
Alla våra partners uppdaterar ofta sitt lager med både nya och gamla varor, så håll utkik på sidan!
Klagomål
Om varorna du har köpt visar sig vara defekta eller inte ser ut eller fungerar som annonserat, vänligen öppna en reklamation via formuläret under "Återbetalningar & Returer" som finns längst ner på hemsidan.
När du har fyllt i formuläret kommer ditt klagomål att granskas och du kommer att få ett e-postmeddelande med information om nästa steg.
Vi kommer att hålla dig uppdaterad så ofta som möjligt och när ditt klagomål har granskats ger vi dig en uppskattning av när du kan förvänta dig att det ska vara löst.
Betalning och återbetalning
Vi accepterar följande betalningsmetoder:
- VISA
- MASTERCARD
- Google Pay
- Apple Pay
Det tar i genomsnitt 7-10 arbetsdagar att behandla en återbetalning. Vi skickar dig en bekräftelse via e-post så snart din retur har behandlats och återbetalningen har gjorts!
Om du har betalat med kredit- eller betalkort kan det ta ytterligare 1-5 arbetsdagar innan beloppet kommer att synas på ditt bankkonto.
Rabattkoder och presentkort
Om du har haft turen att få en rabattkod eller presentkort till Bottle Hero och du vill använda det på en beställning är det bara att lägga till koden i fältet "Lägg till rabattkod" i kassan.
När du har skrivit in koden klickar du på "Lägg till" , efter detta kommer rabatten att synas i betalningsöversikten.
JA! Först måste du beställa presentkortet för det värde du vill ha. Vi skickar sedan ett mail till dig där ditt e-presentkort bifogas.
Det är helt upp till dig om du helt enkelt vill vidarebefordra presentkortet till den lyckliga mottagaren, eller så kan du skriva ut presentkortet i både A4- och A5-format.
Kontakt & info
Hos Bottle Hero kan du handla direkt från de bästa oberoende specialbutikerna, samlade på en plattform.
Den snabba ökningen av näthandel är en utmaning för både stora och små fysiska butiker, som inte kan konkurrera med stora internationella webbshoppar.
Bottlehero.se gör det möjligt för oberoende butiker att snabbt och enkelt sälja sina produkter online. Detta gör att vi kan förse dig med det bredaste utbudet av premiumvin, öl och sprit, för en mer personlig shoppingupplevelse.
Alla beställningar som läggs på Bottle Hero skickas ut till våra partnerbutiker som förbereder och packar produkterna med kärlek till varje enskild kund.
Hjälp oss att bekämpa överproduktion
Till skillnad från andra shoppingplattformar på nätet har vi inget lager. Istället för att be en tillverkare att producera ännu fler flaskor eller burkar vill vi använda de produkter som redan finns i de fysiska specialbutikerna, genom att koppla dig direkt till dem.
Vårt mål är att bana väg för en mer miljömedveten alkoholindustri genom att minimera överproduktion och hålla lokala fysiska butiker levande och blomstrande.
Bottle Hero samarbetar med fysiska butiker för att minska svinnet, därför kan du hitta olika lådor med produkter med lite kortare utgångsdatum till ett riktigt bra pris. På så sätt optimerar vi avfall och bra produkter till ett bra pris.
När du lägger en beställning på Bottle Hero skickar vi din beställning ut till vårt nätverk av oberoende butiker som vi samarbetar med. Butikerna kommer sedan att behandla din beställning inom 48 timmar, varefter du får en orderbekräftelse.
Din beställning packas och skickas med omsorg, direkt från butiken till dig inom 1-4 arbetsdagar. Om du har beställt flera produkter på samma beställning kan det hända att produkterna skickas individuellt från olika butiker.
Vi är glada att du har hittat något du gillar.
1) Gå till den produkt du vill köpa och tryck på ”Lägg i kundvagn”
2) För att slutföra beställningen och gå vidare till betalning, klicka på korgen som finns i det övre högra hörnet, klicka på rutan ”Jag accepterar handelsvillkor och bekräftar att jag är över 20 år gammal.” och sedan ”GÅ TILL KASSAN”
3) Fyll i leverans- och adressuppgifter.
4) Välj den leveransmetod som du vill använda.
5) Välj den betalningsmetod som du vill använda.
6) Strax efter att du har betalat för din beställning skickar vi ett e-postmeddelande till dig som bekräftar att din beställning har gått igenom systemet och väntar på att behandlas av en av våra butiker.