Se alla erbjudanden här | Alltid fri leverans

Handelsvillkor

 

Leverans- och betalningsinformation

www.bottlehero.se ägs och drivs av Bottle Hero ApS, CVR-nr. 43483986

När du handlar på Bottle Hero handlar du produkter från den bästa samlingen av vinbutiker. När vi nämner ”vår partner” eller ”partnerbutik” hänvisar vi till den eller de butiker som samarbetar med Bottle Hero och som tillhandahåller lager, produktinformation, levererar produkterna och hanterar returer av den eller de produkter som du har köpt från webbplatsen. Du köper produkterna från Bottle Hero, vi kommer att underlätta all nödvändig dialog mellan dig och våra partners.

Visningen av varor i onlinebutiken är inte ett erbjudande, utan en inbjudan att göra ett erbjudande. Ett bindande avtal ingås först när du får en orderbekräftelse.

Följande försäljnings- och leveransvillkor gäller för alla leveranser från www.bottlehero.se. Villkoren gäller i händelse av att inga andra skriftliga avtal har gjorts mellan köparen och www.bottlehero.se.

Betalning av varan

www.bottlehero.se är öppen 24 timmar om dygnet, så du kan nästan alltid handla. Det kan dock hända att vi stänger butiken för underhåll. Du kan bara göra inköp när butiken är öppen och tillgänglig.

För att handla på www.bottlehero.se måste du vara minst 20 år gammal och ha ett giltigt betalkort som vi accepterar.

Du väljer de varor du vill köpa och lägger dem i ”kundvagn”. Du kan ändra innehållet i varukorgen ända fram till beställningstillfället och du kan löpande kontrollera varornas innehåll och pris.

Eventuella extra avgifter för t.ex. frakt beräknas strax innan du är redo att betala.

När du är redo att beställa klickar du på ”kassan” och anger namn, adress, e-post, telefonnummer, betalningsmetod och väljer leveransmetod.

Du kan ändra innehållet i din varukorg fram till dess att du bekräftar ditt köp genom att acceptera och slutföra betalningen.

Pengarna dras från ditt betalkort först när varan har skickats från vår(a) partnerbutik(er).

När du beställer en vara via www.bottlehero.se kommer vi först att skicka en tillfällig orderbekräftelse till dig om att vi har mottagit din beställning. Alla beställningar gäller i mån av tillgång och bekräftelse av beställningspris och lagertillgång, och vi kan behöva annullera din beställning eller en del av din beställning om produkten antingen inte är tillgänglig eller inte är tillgänglig till beställningspriset. När beställningen har accepterats och paketet är klart att skickas skickar vi en bekräftelse på att leveransen har skickats.

För att optimera shoppingupplevelsen på www.bottlehero.se skickar vi kontinuerligt ut e-postinbjudningar till kunder att recensera oss på Trustpilot efter att de har handlat hos oss.

Prissättning och tillgänglighet

Vi gör vårt bästa för att säkerställa korrekt information, produktbeskrivningar och priser på vår webbplats. Tänk på att vi får denna information från våra butikspartners och att det kan finnas situationer där fel kan uppstå.

Om vi upptäcker ett prisfel på en produkt som du har beställt, kommer vi att se till att reagera på detta och meddela dig så snart som möjligt på uppdrag av våra butikspartners och ge dig möjlighet att antingen bekräfta din beställning till rätt pris eller avbryta din beställning. Om vi inte kan komma i kontakt med dig kommer din beställning att annulleras. Om du väljer att annullera en beställning som du redan har betalat för, återbetalar vi omedelbart beloppet.

Frakt och porto

Alla transaktioner på www.bottlehero.se föregås av möjligheten att välja fri leverans till utlämningsställe eller hemleverans med direkt frakt till leveransadressen.

Registrerar dig för nyheter från Bottle Hero

Genom att registrera dig för nyhetsbrevet och/eller SMS-tjänsten samtycker du till att Bottle Hero ApS skickar dig marknadsföring via e-post, SMS och MMS angående produkter som marknadsförs och säljs direkt av Bottle Hero, inklusive öl, vin, sprit, glas, muggar, erbjudanden, försäljning, tävlingar, evenemang och andra liknande marknadsföringsinitiativ. Du samtycker också till att få servicemeddelanden om annullerade beställningar. Du kan alltid avregistrera dig från vårt nyhetsbrev eller vår SMS-tjänst.

Leveranstid och transport

Leverans av varor från www.bottlehero.se anses ha skett när kunden har mottagit varorna. Detta innebär att varorna skickas inom högst 3 arbetsdagar efter mottagen beställning. Leverans till köparens adress sker därför normalt inom 5 arbetsdagar. Den angivna leveranstiden är vägledande och kan därför avvika.

Klagomål

Ditt köp omfattas av Consumer Rights Act 2015, Consumer Contracts Regulations, - (och andra relaterade förordningar), inklusive bestämmelserna om defekter. Det innebär att du antingen kan få en defekt produkt reparerad, utbytt, återbetald eller nedsatt pris, beroende på den specifika situationen. Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du måste kontakta oss omedelbart och reklamera inom ”skälig tid” efter det att du upptäckt felet i produkten. Vi rekommenderar att du reklamerar så snart som möjligt och inom 2 månader från det att felet upptäcktes.

Reklamationsrätten gäller inte om felet på varan har uppstått till följd av slitage, felaktig användning/förvaring eller annat beteende som har skadat varan.

Kundtjänst kan be dig skicka en bild på den aktuella varan, leveransen, eller be dig returnera varan till oss. Din reklamation kan avslås om felet/bristen inte kan dokumenteras.
Vänligen kassera därför inte defekta/felaktiga varor eller varor av dålig kvalitet, inklusive förpackningen, förrän du har varit i kontakt med Kundtjänst.

Du kan reklamera genom att kontakta oss via e-post till info@bottlehero.se eller via kontaktformuläret på hemsidan.

Beroende på den specifika situationen kommer du att få ytterligare instruktioner. När du returnerar varan ber vi dig också att ange problemets art så detaljerat som möjligt.

Vid berättigad reklamation återbetalar vi skäliga fraktkostnader, i annat fall får du själv betala alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för att skicka tillbaka varan efter undersökning, och vi kan komma att debitera dig ett belopp på upp till 150 SEK för undersökning av varan.

Kom ihåg att varan alltid måste skickas i korrekt emballage och få ett kvitto på att den skickats. Du är ansvarig för paketet/produkterna fram till dess att paketet/produkterna har tagits emot av partnerbutiken. Spara därför postkvittot inklusive information om fraktkostnader och eventuellt track and trace-nummer.

Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott eller liknande.

Kork- eller smakfel

Vid kork i flaskan eller annan defekt i själva innehållet i flaskan görs en bedömning i samarbete med partnerbutiken om reklamationen är ersättningsberättigad. Som regel bör du alltid returnera flaskan med korken så att flaskan kan verifieras för kork hos partnerbutiken. Eftersom det rör sig om ”levande” produkter bör du inte förvänta dig ersättning för en kork i viner eller oxiderade viner, som är 8 år eller äldre sedan de släpptes.

14 dagars ångerrätt

När du handlar online och på www.bottlehero.se har du normalt 14 dagars ångerrätt under vilken du kan meddela oss att du ångrar köpet och därefter returnera varan till oss. Om du ångrar en beställning (eller del av en beställning) under ångerfristen förväntar vi oss att du returnerar produkterna till relevant partnerbutik så snart som möjligt efter att du har meddelat oss och senast 14 dagar efter att du har meddelat oss att du vill returnera köpet.

Ångerrätten löper från den dag du tog emot varan. Om tidsfristen löper ut på en allmän helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs tidsfristen till nästkommande arbetsdag.

Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sådant sätt att du kan fastställa varornas art, egenskaper och funktion.

För att utöva din ångerrätt måste du meddela oss detta i ett otvetydigt uttalande inom 14 dagar från mottagandet av varorna.

Om din ångerrätt har löpt ut och du vägrar att ta emot varan måste du betala för varan. Om varan returneras debiteras du fraktkostnader för att få varan skickad på nytt.

Returnering av varor

Om du ångrar ditt köp ska varorna returneras till den partnerbutik som skickade varorna från första början.

När du returnerar varorna bör du se till att varorna är ordentligt förpackade. Du är ansvarig för paketet/varorna tills partnerbutiken tar emot det/den. Spara därför alltid avsändningskvittot och spårningsnumret.

VIKTIGT: Vi förväntar oss att du skickar varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat att du vill ångra köpet och du måste returnera dem inom 14 dagar efter att du har ångrat köpet. Vänligen notera! Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott.

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation av ditt köp.

Varans skick när du returnerar den

Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde som orsakats av annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.

Om varan har öppnats utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del av eller hela köpesumman, beroende på varans handelsvärde. Vid returer på grund av kork i flaskan eller andra defekter i själva innehållet i flaskan görs en bedömning i samarbete med partnerbutiken om reklamationen är berättigad till återbetalning.

Återbetalning av betalning

När vi får varan kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp som du har betalat till oss för köpet. Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp som du har betalat till oss. I händelse av en värdeminskning som du är ansvarig för, dras detta av från köpesumman.

Om du utnyttjar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av ditt val av ett annat leveranssätt än det billigaste standardleveranssättet som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst inom 14 dagar från den dag då vi mottagit dina returnerade varor.

Beloppet kommer alltid att överföras till samma betalningsmetod som du betalade för köpet med. Om du t.ex. betalade med kort återbetalas köpesumman till det betalkort som du använde vid köpet. Avsaknad av originalförpackning kan utgöra en värdeminskning, så för att säkerställa att du får full återbetalning rekommenderas att varan returneras i originalförpackning.

Alkohollagstiftning

Bottle Hero följer svensk lagstiftning gällande försäljning av alkohol. Därför kan personer under 20 år inte köpa varor från Bottle Hero.

Rapportering av alkoholskatter

Vid leverans från utländska butiker är redovisningen av olika skatter organiserad så att du som kund inte behöver redovisa ett utländskt köp till Skatteverket. Inköpspriset är därför det som du ser på sidan när du handlar och köper varan.

Ej uthämtade paket:

Om vi får ett paket som inte har hämtats ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig för kostnaden för detta.

Lag och plats
Köp av produkt(er) via www.bottlehero.se. är underkastat svensk lag. Varje part samtycker oåterkalleligen till att domstolarna i Sverige ska ha exklusiv jurisdiktion för att lösa eventuella tvister eller anspråk (inklusive icke avtalsenliga tvister eller anspråk) som uppstår på grund av eller i samband med dessa villkor eller dess ämne eller utformning.

Om du vill klaga på ditt köp ska du kontakta kundtjänst via e-post: info@bottlehero.se

Om du inte kan lösa tvisten med vårt Customer Success Team kan du vända dig till Konsumentverket/KO för råd och information om konsumentvaror och tjänster. Du kan kontakta dem via deras webbplats: www.konsumentverket.se/

EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas när du lämnar in ett klagomål. Det är särskilt relevant för konsumenter som bor i ett annat EU-land. Klagomål kan lämnas här - https://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål måste du ange vår e-postadress: info@bottlehero.se