Se alla erbjudanden här | Alltid fri leverans

Retur, ångerrätt och reklamation

Klagomål
OBS: Eftersom https://www.bottlehero.se inte är part i avtalet måste alla reklamationer gå via återförsäljaren av produkten. Du kan kontakta oss så sätter vi dig i kontakt med din avtalspart.

Ditt köp omfattas av köplagen inklusive felreglerna. Det innebär att du antingen kan få en defekt vara reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller rabatt, beroende på den specifika situationen. Det är givetvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppkommit till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadevållande beteende.

Ett klagomål är ett ärende mellan dig och återförsäljaren. Vi kommer att kommunicera kontakten men ansvarar inte för produktens defekter. Du måste kontakta oss och annonsera inom "skälig tid" efter att du upptäckt varans brist. Vi rekommenderar att du annonserar så snart som möjligt.

Du kan annonsera genom att kontakta oss via e-post till info@bottlehero.se eller kontaktformuläret på webbplatsen.

Beroende på den specifika situationen får du ytterligare instruktioner. Vid retur av varan, vänligen ange också så utförligt som möjligt vad problemet är.

Vid berättigad reklamation återbetalar vi rimliga fraktkostnader. Annars måste du själv stå för alla transportkostnader, inklusive våra fraktkostnader för att returnera varan efter undersökning, och vi kan även debitera dig ett belopp på upp till 150 SEK för. undersöka föremålet.

Tänk på att varan alltid ska skickas i ordentlig förpackning och få ett kvitto för utskick. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills vi tar emot dem. Spara därför postkvittot inkl. information om fraktkostnader och ev spåra och spåra nummer.

Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott eller liknande.

Kork eller smakfel
Vid kork i flaskan eller annat fel på själva flaskans innehåll är det upp till den enskilda butiken som skickat varan att utvärdera den enskilda flaskan. Som utgångspunkt ska du alltid skicka tillbaka flaskan med korken så att flaskan kan verifieras för en kork. Eftersom du har att göra med "levande" produkter, vid korkage i viner som är 10 år gamla eller mer sedan utgivningen, bör du som huvudregel inte förvänta dig ersättning.

14 dagars ångerrätt
När du handlar online och på https://www.bottlehero.se har du normalt 14 dagars ångerrätt, under vilken du kan meddela oss att du ångrar köpet och sedan returnera varan till oss. Det är din avtalspart som hanterar hävningsärenden. Vi hjälper helt enkelt till genom att erbjuda en returetikett.

Ångerrätten löper från den dag du mottagit varan. Om tidsfristen går ut på en allmän helgdag, lördag, grundlagsdag, julafton eller nyårsafton förlängs fristen till följande vardag.

Efter mottagandet får du endast hantera varorna på ett sätt som gör att du kan avgöra vilken art, egenskaper och hur de fungerar.

För att utöva ångerrätten måste du meddela oss detta genom ett otvetydigt uttalande senast 14 dagar efter mottagandet av varan.

Om din ångerrätt har löpt ut och du vägrar ta emot eller inte hämtar varan i paketshopen måste du betala för varan. Det kan t.ex. vara om du inte längre har rätt att säga upp ett abonnemang. Om varan returneras debiteras du fraktkostnader för att få varan skickad igen.

Återvända
Om du ångrar köpet ska varorna returneras till butiken som skickade varorna i första hand.
Vid retur bör du se till att varorna är säkert inslagna. Du ansvarar själv för paketet/varorna tills butiken tar emot dem. Behåll därför alltid kvittot för avsändning och track and trace-nummer.

VIKTIGT: Vi förväntar oss att du skickar varorna så snart som möjligt efter att du har meddelat att du avbeställt dem, och du måste skicka tillbaka dem senast 14 dagar efter att du har avbeställt. Notera! Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.

Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen eller annan dokumentation för ditt köp.

Varans skick när du skickar tillbaka den
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt. Du kan med andra ord prova produkten på samma sätt som om du provat den i en fysisk butik, men du får inte ta den i faktisk användning.

Om varan är prövad utöver vad som beskrivs ovan betraktar vi den som använd, vilket innebär att om du ångrar köpet får du endast en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde .

Återbetalning
När vi tar emot varan kontrollerar vi den och du får tillbaka det belopp du betalade till oss vid köptillfället. Om du ångrar ditt köp får du tillbaka det belopp du betalat till oss. Vid en värdeminskning som du ansvarar för kommer detta att dras av från köpeskillingen.

Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som tagits emot från dig, inklusive leveranskostnader (men inte extra kostnader till följd av ditt eget val av en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), utan onödiga försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottagit dina returnerade varor.

Beloppet förs alltid över till samma betalningsmedel som du betalade för köpet med. Om du till exempel har betalat med kort kommer köpesumman att återbetalas till det betalkort du använde vid köpet. Saknade originalförpackningar kan innebära en värdeminskning, så för att vara säker på att få tillbaka alla pengarna rekommenderas att varan returneras i originalförpackning.